E.ON razantne vstupuje do fotovoltiky. Vďaka aplikácii Google Maps spočíta návratnosť investície

Spoločnosť E.ON Česká republika mení s príchodom nového šéfa svoju stratégiu. E.ON v blízkej budúcnosti počíta s väčším záujmom o strešnú fotovoltiku a s rastom počtu elektromobilov. Informuje o tom denník Hospodárske noviny (HN).

 E.ON

Reklamná kampaň zacielená na emócie 

„Najnovšie sa nezameriavame len na energetické úspory, ale na emócie. Na to, aby nás mohli mať ľudia radi. Myslím si, že je to pri energetickej firme zásadný posun,“ hovorí nový šéf E.ON Martin Záklasník v rozhovore pre HN.

Podľa Záklasníka sa energetika v súčasnosti mení najviac od 2. svetovej vojny. Preto spoločnosť mení stratégiu a ako novinku chystá okrem iného prvýkrát po 15 rokoch vyrobiť televíznu reklamu.

„Chceme vybudovať lovebrand a priniesť nové veci. Inovácia nie je pritom žiadna raketová veda. Ide len o poskladanie existujúcich služieb tak, aby sme našim zákazníkom vyšli v ústrety,“ hovorí Záklasník.


Fotovoltika v aplikácii Google Maps

„Je tu nová generácia, ktorá má vzťah k fotovoltike. My tak máme novú aplikáciu, ktorá vie spojiť informácie o intenzite slnečného svitu, Google Maps a kataster nehnuteľností, a napríklad teda vie, že tam je plynová prípojka. Do aplikácie tak stačí zadať vašu adresu a my vám vypočítame, či sa vám vyplatí ohrev vody, systém s batériou, koľko to bude stáť i aká bude návratnosť,“ dodáva Záklasník.

V rámci svojich služieb E.ON napríklad zaisťuje domáce fotovoltické elektrárne (vrátane batérií) alebo rozvoj siete nabíjacích staníc pre elektromobily. „Máme energiu byť iní, poskytujeme široké spektrum produktov a služieb. Okrem dodávok energií ide o podporu efektívneho využívania energetických zdrojov, rozvoj nových technológií a ponuku komplexných riešení pre našich zákazníkov,“ dopĺňa Martin Záklasník.


500 žiadostí o fotovoltiku tento rok

E.ON. vstúpil do českej fotovoltiky pred necelým rokom. V poslednom čase ponúka i montáž elektrární s akumuláciou do batérií. V Česku zatiaľ realizoval zhruba 70 inštalácií.

Záklasník je presvedčený o tom, že dnes v Česku rastie generácia, ktorá chce mať fotovoltiku a neprekáža jej návratnosť až 15 rokov. „Záujem o fotovoltiku razantne stúpa, len za prvých päť mesiacov tohto roku sme mali 500 žiadostí,“ hovorí Záklasník.

„Keď sa nad tým zamyslíte, sme vlastne v podobnej situácii ako telekomunikácie, odkiaľ prichádzam. Tam tiež ľudia začali obchádzať základné služby – volania a SMS  – aplikáciami, ako je WhatsApp alebo Viber. Nový produkt tam boli dáta. A u nás si ľudia začínajú energiu vyrábať sami. Musíme byť na to pripravení,“ dodáva Záklasník.


Obrázok-zdroj: E.ON

Zdroj: Solárne Novinky

Komentár k článku


Hore

Od 11. 3. 2014
TOPlist